عکس ها و ویدئوهای شما

توصیه های ایمنی در ایام خانه تکانی

مجموعه: اخبار اسلامشهر, برنامه ريزي و پيشگيري تعداد بازدید: 2340
توصیه های ایمنی در ایام خانه تکانی

 

توصیه های ایمنی در ایام خانه تکانی

 

همه ساله در اسفند ماه ، ایرانیان طبق رسوم دیرینه در اسفند ماه برای استقبال از فصل بهار و برگزاری عید نوروز به خانه تکانی می پردازند .

این سنت در مواردی باعث آسیب های جدی اعضای خانواده می شود ، با رعایت نکات ایمنی می توان از این آسیبها پیشگیری نموده و سال نو را بدون حادثه جشن گرفت .

  • در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهار پایه از سطح اتکایی آن با زمین کاملاً مطمئن باشید ضمن اینکه حد الامکان از نردبان استاندارد و نردبان دو طرفه استفاده کنید .
  • از شستشوی پرده ، کف آشپزخانه ، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی می شوند توسط مواد سریع الاشتعال ( بنزین ) جداً خودداری کنید .
  • از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس ، جوهر نمک و غیره در روی زمین و در دسترس کودکان جداً خودداری نموده و در حد استاندارد و با رعایت دستورالعمل ایمنی از آنها استفاده نمائید .
  • در زمان پاک کردن شیشه و پنجره های منزل احتیاط نموده و از رفتن بر روی نرده ها و یا قرنیزهای آن اکیداً خودداری کنید .
  • شستشوی لوازم برقی مانند لوستر ، چراغ های روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک و کار اشتباهی بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می سازد لذا هرگز به اینکار مبادرت ننموده و در صورت نیاز مبرم در ابتدا به وسیله دستکش پلاستیکی جریان برق قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام نمائید .
  • در زمان جابجایی لوازم خانگی بخصوص اجاق گاز و بخاری گازی احتیاط نموده و پس از انجام و اتمام کار، کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و سیلندر گاز را توسط کف آب و صابون چک نموده تا از عدم نشت گاز اطمینان حاصل نمائید ، ضمناً نسبت به تعویض شیلنگ های رابط گاز فرسوده و همچنین شیلنگ های طویل حتماً اقدام کنید .
  • از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه های فاضلاب ، دستشویی ، توالت و غیره جداً خودداری نموده چرا که ریزش اینگونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار محتمل است .وجود یک دستگاه خاموش کننده دستی از نوع پودر و گاز ۶ کیلویی در منزل الزامیست  لذا شارژ به موقع خاموش کننده دستی ( کپسول آتش نشانی ) در محیط خانه شما می تواند کمک بسزایی در زمان بروز حریق و حادثه به شما کمک شایانی نماید لذا نسبت به شارژ وآماده بکار بودن آن اقدام نمائید .
  • از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت انفرادی خودداری نموده و در این مورد از دیگر افراد یا کارگران حرفه ای و یا کار گروهی بهره گیری کنید تا در ایام خوش نوروزی دچار آسیب های کمر و دیسک و یا عوارض ناشی از آن نشوید .
  • بسیاری از شهروندان اقدام به شستشوی فرش ، پتو و غیره نموده و جهت خشک شدن ، آنرا از پشت بام آویزان و اجسام سنگین بر روی آن قرار می دهند لذا توصیه می گردد از اقدام به چنین عملی اکیداً خودداری نموده چرا که احتمال سقوط اجسام سنگین بر روی افراد و یا حتی رهگذاران بسیا محتمل می باشد .
  • در پایان متذکر میشویم در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را با حفظ خونسردی از طریق شماره تلفن ۱۲۵ به اطلاع سازمان آتش نشانی برسانید .

                              

 (( اوقات خوشی را برای شما و همه شهروندان محترم آرزومندیم ))

 

 

گروه برنامه ریزی و پیشگیری از حوادث سازمان آتش نشانی اسلامشهر

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “توصیه های ایمنی در ایام خانه تکانی”



*

code

قالب تفریحی