عکس ها و ویدئوهای شما

تجهیز سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر به ۱۵ میلیارد لوازم جدید

مجموعه: اخبار اسلامشهر تعداد بازدید: 1911
تجهیز سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر به ۱۵ میلیارد لوازم جدید

 

تجهیز سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر به ۱۵ میلیارد لوازم جدید

رییس سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اسلامشهر تجهیزات جدیدی را بااعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال تهیه‌کرده است.

یوسف منطقی رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر در آیین بهره‌برداری از تجهیزات جدید این سازمان اظهار کرد: بااعتباری بالغ‌ بر ۱۵ میلیارد ریال تجهیزات جدیدی برای سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر خریداری‌شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر با بیان اینکه از نظر تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر در سطح استان تهران در رتبه نخست قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه تجهیزات آتش‌نشانی گران‌قیمت است ولی وجودشان حیاتی بوده و تهیه لوازم و تجهیزات ایمنی یکی از ضروری‌ترین نیازهای این سازمان به شمار می‌رود که خوشبختانه در طی سال گذشته با مساعدت اعضای شورای شهر و شهرداری اسلامشهر بخش قابل‌توجهی از تجهیزات موردنیاز این سازمان تهیه و به‌کارگیری شده است.

منطقی تأکید کرد: ایمنی کارکنان آتش‌نشانی از مهم‌ترین اصول کاری است چراکه یک مأمور آتش‌نشان در صورت داشتن ایمنی و تجهیزات لازم و ضروری می‌تواند در ارائه خدمات به شهروندان موفق باشد و برای ایجاد این ایمنی هرچقدر هم هزینه شود سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شغل آتش‌نشان بسیار خطرناک و استرس‌زا است، بیان کرد: آتش‌نشان‌ها در مواقع حوادث و اتفاقات تنها جان انسان‌ها را نجات نمی‌دهد بلکه جان حیوانات مختلف ازجمله درندگان و خزندگان را نیز نجات می‌دهند و وجود تجهیزات لازم در ارائه خدمات بسیار مؤثر و حیاتی است.

رییس سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت تجهیزات جدید خریداری‌شده ادامه داد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی اعتبارات زیادی لازم است، به‌طور مثال برای تهیه یکدست لباس کامل آتش‌نشانی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار لازم داریم که خوشبختانه تاکنون با همکاری و مساعدت‌های انجام‌شده این امکانات و تجهیزات تهیه و برای نخستین بار در سطح استان تهران و حتی در بین کلان‌شهرهای کشور یک دستگاه کابین شارژ کپسول بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان خریداری و به‌زودی وارد مجموعه خواهد شد.

منطقی تأکید کرد: با توجه به احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و برج‌های رفیع در سطح اسلامشهر، تهیه ماشین نردبان بلندمرتبه یکی از ضروری‌ترین تجهیزات موردنیاز این سازمان است که با تصویب شورای اسلامی شهر و با همکاری شهرداری و توافق وزارت کشور مقرر شد که یک دستگاه نردبان بلندمرتبه با مشارکت دولت و شهرداری اسلامشهر تهیه شود که در سال گذشته سهم شهرداری اسلامشهر پرداخت شد ولی تاکنون به دلیل عدم تأمین اعتبار بخش دولتی این تجهیزات هنوز تهیه نشده که بنابر اعلام شرکت سازنده، خودرو موردنیاز آماده تحویل است.

وی با اشاره به اینکه تهیه و تجهیز امکانات و تجهیزات موردنیاز بخشی از کار آتش‌نشانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه روی دیگر سکه که از دید و نظرات ما مخفی مانده و از آن غفلت شده با توجه به مسائل روحی روانی و ایثارگری آتش‌نشان‌ها است که بدون هیچ چشم‌داشتی این عزیزان درصحنه‌های خطرناک حاضر می‌شوند تا بتوانند جان و مال شهروندان را از گزند حوادث نجات دهند و در این راه ممکن است حتی دچار صدمات جبران‌ناپذیری شوند که امید است مسئولین به این عزیزان بیشتر توجه نمایند.

از جمله تجهیزات جدیدی که برای سازمان آتش نشانی اسلامشهر تهیه شده است می توان به موارد ۵۰ دست البسه حفاظت فردی، ژنراتور برق تک فاز، نردبان دستی، فن ضد انفجار، سر نازل‌های کف‌ساز میان توسعه و سر نازل‌های مدرج ۵۰۰ لیتری، کابین شارژ، چکمه ضد حریق و ضد الکتریسیته اشاره کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “تجهیز سازمان آتش‌نشانی اسلامشهر به ۱۵ میلیارد لوازم جدید”



*

code

قالب تفریحی